Monstruos psíquicos tuvieron su debut en
Los patrones de circuitos de color verde y amarillo y la electricidad en el arte son un detalle distintivo del tipo.
La mayoría de sus efectos y cartas mágicas de apoyo requieren que uno pague puntos de vida, mientras que los monstruos synchro y cartas de trampa se centran en gran medida a la restauración de los puntos de vida.
En la actualidad el único psíquico arquetipo conocido es en "gusto" de la serie duel terminal que aun no llega a América de los que hablare en mi próximo post.
Es curioso notar que ningún monstruo fuego psíquico existe. Además, tampoco hay monstruos normales o rituales de tipo, psíquico debido a que es un tipo relativamente joven en el tcg el tipo psíquicos en sí se centran en una combinación de la manipulación de los puntos de vida y enjambre cuando se juega bien, pueden ser uno de los tipos más versátiles e impredecibles en el juego, teniendo en capacidad de convocar poderosos monstruos en cortos períodos de tiempo.
Los monstruos de tipo psíquico que aparecen en los Extreme Victory parecen centrarse en la eliminación del juego y convocación especial de ellos mismos todo un nuevo estilo de juego.
tuner
When this removed from play card is Special Summoned, reveal the top 3 cards of your opponent's Deck and select 1 of them. Remove the selected card from play, then return the rest to their Deck.
.
When this card on the field is destroyed and sent to the Graveyard, you can remove from play 1 Psychic-Type monster with 2000 or less ATK from your Deck. During your next Standby Phase, Special Summon the monster removed from play by this effect.
When this card is Normal Summoned, you can select 1Psychic-Type monster in your Graveyard, and remove it from play. When this card is sent from the field to the Graveyard, Special Summon the monster removed from play by this card's effect.
tuner
When this removed from play card is Special Summoned, remove from play the top card of your Deck face-down. When this card is sent from the field to the Graveyard, add the card removed from play by this card’s effect to your hand.
When this card is Normal or Flip Summoned, it is changed toDefense Position. Once per turn, you can send 1 card from your hand to the Graveyard to select 1 Psychic-Type monster in yourGraveyard, and remove it from play. When this card is sent from thefield to the Graveyard, select 1 monster removed from play by thiseffect, and Special Summon it.
1 Psychic-Type Tuner + 2 or more non-Tuner Psychic-TypemonstersOnce per turn, you can select 1 Psychic-Type monster in yourGraveyard, and remove it from play. When this card is sent from thefield to the Graveyard, Special Summon as many monsters as possible that were removed from play by this effect.